28 Қыркүйек, 2024 NEWS
Фото: Ашық дереккөз
Цифрлық дәуірде және онлайн сатып алулардың өркендеуінде біз қолымызда болу үшін интернет-дүкенде тапсырыс берілген зат немесе гаджет қанша қашықтық және қанша шекара өтетіні, жүзетіні немесе ұшатыны туралы мүлдем ойланбаймыз. Бұл тұтынушыларға таныс "ғажайыптың" артында COVID пандемиясынан кейін қарқынды дамып келе жатқан жаһандық тасымалдау және логистика индустриясы тұр.
Қазақстан арқылы Азия мен Еуропа арасындағы ірі сауда маршруттары өтеді. Мемлекет пен бизнес қазірдің өзінде триллиондаған долларға бағаланған тауарларды тасымалдаудың әлемдік пирогының бөліміне қатысудан пайда табуда. Сарапшылар өздерінің шағын бизнесін бастағысы келетін, бірақ әлі не істеу керектігін шешпеген қазақстандықтардың назарын өздері үшін жаһандық саудаға қатысу және жеткізу тізбегіне ену мүмкіндігіне аударады. Ең қарапайым нәрсе — танымал маркетплейсте онлайн дүкен ашу.
Сауда тек географиялық ландшафтты өзгертпейді
Сауда жолдары мен керуендер ежелгі заманнан бері қоршаған әлемді өзгертті. Олардың жолында қалалар өсіп, олармен бірге әр түрлі континенттерге өркениет келді. Сауда 21 ғасырда әлемдік экономика мен дамудың қозғаушы күші болып қала береді. Mordor Intelligence консалтингтік компаниясының бағалауы бойынша 2024 жылы әлемдегі жүк және логистикалық тасымалдар нарығының көлемі 6 трлн доллардан асуы мүмкін.
Сарапшылардың пікірінше, Қазақстан бұл пирогтың жақсы бөлігін "тістеп" алады және, сайып келгенде, саясаткерлер мен экономистер көптен бері айтып келе жатқан транзиттік әлеуетін тиімді іске асыра алады. Қазірдің өзінде Қазақстан арқылы өтетін Шығыс Қытай мен Азия-Тынық мұхиты аймағынан Еуропаға құрлықтық көлік маршруттарының ірі жобалары іске асырылуда. Жаңа инфрақұрылым белсенді салынуда және ескі Инфрақұрылым жаңғыртылуда, олармен бірге көлік және логистика саласын пандемияға дейінгі деңгейге дейін қалпына келтіру және қазірдің өзінде салынған инвестицияларды өтейтін және елге жаңа капитал тартатын одан да үлкен болашақ өсуді күту бойынша болжамдар өсуде.
Айжан Бейсеева, Орталық Азиядағы көлік және логистика бойынша сарапшы:
– Қазақстанда логистикалық саланың айтарлықтай өсуі байқалады, оны бум деп атауға болады. Бұл, бәлкім, үлкен қоймалардың кіреберістерінде автокөлік фураларының кезегін көрмейтін немесе Украинадағы пандемия мен оқиғалардан кейін Алматы әуежайына үнемі қона бастаған Boeing 747 типті үлкен көлік ұшақтарына назар аудармайтын ірі қалалардың тұрғындарына айтарлықтай байқалмайды.
Мен жақында әріптесіммен Алматыға Ақтауға іссапардан оралдым, онда біз теңіз портында болдық және бұл сапар күшті әсер қалдырды. Біз контейнерлердің теңіз паромдарына үздіксіз тиелуін немесе керісінше Каспий теңізі арқылы Қытайдан Еуропаға немесе Еуропадан Қазақстан мен Орталық Азияға тасымалданатын жүктерді түсіруді байқадық. Егер сандар туралы айтатын болсақ, онда Көлік министрлігінің деректері бойынша 2024 жылдың бірінші жартыжылдығында көліктің барлық түрлерімен жүктерді тасымалдау көлемі өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 4,5% - ға өсті. Жүк көліктері мен ұзындық өлшегіштердің саны да артып келеді, бұл автомобиль көлігі қызметтеріне сұраныстың артып келе жатқанын көрсетеді. Жүк тасымалының өсуі қойма кешендерінің құрылысы мен жаңғыртылуына түрткі болады. Colliers International мәліметтері бойынша, 2023 жылы Қазақстандағы қойма алаңының көлемі 1,5 млн шаршы метрден асты.
Жүк тасымалының өсу себептерінің ішінде Айжан Бейсеева Қазақстанда және өңірде инфрақұрылымның белсенді дамуын атап көрсетеді. Үкіметтер автомобиль жолдары мен теміржолдарды, теңіз порттары мен әуежайларды салуға және жаңартуға инвестиция салуда. 2022 жылы Украинада соғыс қимылдарының басталуы және Ресейге қарсы санкциялардың енгізілуі логистикалық тізбектердің күрделі қайта құрылуына әкеліп соқтырды, бұл Ресейден өтіп, Қазақстан арқылы Азиядан Еуропаға жүк ағынының артуына әкелді.
Тәжікстандық әріптес Айжан Бейсеева көлік бағыттарының өзгеруі өңірдегі импорттық тауарлар бағасының өсуіне қалай және неге әсер еткенін түсіндіреді.
Лариса Кислякова, Орталық Азияның көлік-логистикалық әріптестігінің төрағасы
- Украинадағы қақтығыспен байланысты Ресейге қарсы санкциялар мен сауда мен есептеулерге шектеулерге байланысты көптеген компаниялар Ресейдің айналасында жүктерді жеткізудің балама жолдарын іздеуге мәжбүр болды. Бұл Қытайдың батысынан бастау алатын, Қазақстан, Каспий теңізі, Әзірбайжан, Грузия арқылы және одан әрі Еуропаға өтетін Транскаспий халықаралық көлік маршрутының (ТХТМ) танымалдылығының өсуіне әкелді. Логистиканы қайта реттеу және көлік қызметтеріне сұраныстың артуы логистикалық компаниялардың тасымалдары мен қызметтеріне бағаның өсуіне әкелді және нәтижесінде бұл Орталық Азия елдеріндегі түпкілікті импорттық тауарлар бағасының өсуіне әкелді. Бірақ жеткізу бағыттарының мұндай өзгеруі салаға инвестицияларды және жаңа маршруттарды дамытуды ынталандырады. Өңір елдерінің экономикасы мұның оң әсерін сезінуде және болашақта бұл үрдіс жалғасады.
Көлік маршруттарының ландшафты мен сауда жеткізілімдерінің шұғыл өзгеруіне байланысты тұтыну нарықтарындағы баға күйзелістері өткен нәрсе. Сарапшылар мемлекет пен бизнес үшін де, шағын кәсіпкерлер мен тұтынушылар үшін де ашылған айқын артықшылықтар мен мүмкіндіктерге назар аударуға кеңес береді, олар бірге азық-түлік, тұтыну тауарлары, машиналар мен күрделі жабдықтардың жаһандық жеткізу тізбегінің буындарын құрайды. Сонымен қатар, бұл тізімде интернет-дүкендерден онлайн тапсырыстардың үлесі тез өсуде.
Қате тапсаңыз, қажетті бөлікті таңдап ctrl+enter басыңыз.
Пікір қалдыру
пікір