• USD 468.56

  • EUR 497.56

  • RUB 7.3

  • CNY 67.18

06 Қараша, 03:35:31
Алматы
+12°

Цифрлық дәуірде және онлайн сатып алулардың өркендеуінде біз қолымызда болу үшін интернет-дүкенде тапсырыс берілген зат немесе гаджет қанша қашықтық және қанша шекара өтетіні, жүзетіні немесе ұшатыны туралы мүлдем ойланбаймыз. Бұл тұтынушыларға таныс "ғажайыптың" артында COVID пандемиясынан кейін қарқынды дамып келе жатқан жаһандық тасымалдау және логистика индустриясы тұр.

Қазақстан арқылы Азия мен Еуропа арасындағы ірі сауда маршруттары өтеді. Мемлекет пен бизнес қазірдің өзінде триллиондаған долларға бағаланған тауарларды тасымалдаудың әлемдік пирогының бөліміне қатысудан пайда табуда. Сарапшылар өздерінің шағын бизнесін бастағысы келетін, бірақ әлі не істеу керектігін шешпеген қазақстандықтардың назарын өздері үшін жаһандық саудаға қатысу және жеткізу тізбегіне ену мүмкіндігіне аударады. Ең қарапайым нәрсе — танымал маркетплейсте онлайн дүкен ашу.

Сауда тек географиялық ландшафтты өзгертпейді

Сауда жолдары мен керуендер ежелгі заманнан бері қоршаған әлемді өзгертті. Олардың жолында қалалар өсіп, олармен бірге әр түрлі континенттерге өркениет келді. Сауда 21 ғасырда әлемдік экономика мен дамудың қозғаушы күші болып қала береді. Mordor Intelligence консалтингтік компаниясының бағалауы бойынша 2024 жылы әлемдегі жүк және логистикалық тасымалдар нарығының көлемі 6 трлн доллардан асуы мүмкін.

Сарапшылардың пікірінше, Қазақстан бұл пирогтың жақсы бөлігін "тістеп" алады және, сайып келгенде, саясаткерлер мен экономистер көптен бері айтып келе жатқан транзиттік әлеуетін тиімді іске асыра алады. Қазірдің өзінде Қазақстан арқылы өтетін Шығыс Қытай мен Азия-Тынық мұхиты аймағынан Еуропаға құрлықтық көлік маршруттарының ірі жобалары іске асырылуда. Жаңа инфрақұрылым белсенді салынуда және ескі Инфрақұрылым жаңғыртылуда, олармен бірге көлік және логистика саласын пандемияға дейінгі деңгейге дейін қалпына келтіру және қазірдің өзінде салынған инвестицияларды өтейтін және елге жаңа капитал тартатын одан да үлкен болашақ өсуді күту бойынша болжамдар өсуде.

Айжан Бейсеева, Орталық Азиядағы көлік және логистика бойынша сарапшы:

Қазақстанда логистикалық саланың айтарлықтай өсуі байқалады, оны бум деп атауға болады. Бұл, бәлкім, үлкен қоймалардың кіреберістерінде автокөлік фураларының кезегін көрмейтін немесе Украинадағы пандемия мен оқиғалардан кейін Алматы әуежайына үнемі қона бастаған Boeing 747 типті үлкен көлік ұшақтарына назар аудармайтын ірі қалалардың тұрғындарына айтарлықтай байқалмайды.

Мен жақында әріптесіммен Алматыға Ақтауға іссапардан оралдым, онда біз теңіз портында болдық және бұл сапар күшті әсер қалдырды. Біз контейнерлердің теңіз паромдарына үздіксіз тиелуін немесе керісінше Каспий теңізі арқылы Қытайдан Еуропаға немесе Еуропадан Қазақстан мен Орталық Азияға тасымалданатын жүктерді түсіруді байқадық. Егер сандар туралы айтатын болсақ, онда Көлік министрлігінің деректері бойынша 2024 жылдың бірінші жартыжылдығында көліктің барлық түрлерімен жүктерді тасымалдау көлемі өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 4,5% - ға өсті. Жүк көліктері мен ұзындық өлшегіштердің саны да артып келеді, бұл автомобиль көлігі қызметтеріне сұраныстың артып келе жатқанын көрсетеді. Жүк тасымалының өсуі қойма кешендерінің құрылысы мен жаңғыртылуына түрткі болады. Colliers International мәліметтері бойынша, 2023 жылы Қазақстандағы қойма алаңының көлемі 1,5 млн шаршы метрден асты.

Жүк тасымалының өсу себептерінің ішінде Айжан Бейсеева Қазақстанда және өңірде инфрақұрылымның белсенді дамуын атап көрсетеді. Үкіметтер автомобиль жолдары мен теміржолдарды, теңіз порттары мен әуежайларды салуға және жаңартуға инвестиция салуда. 2022 жылы Украинада соғыс қимылдарының басталуы және Ресейге қарсы санкциялардың енгізілуі логистикалық тізбектердің күрделі қайта құрылуына әкеліп соқтырды, бұл Ресейден өтіп, Қазақстан арқылы Азиядан Еуропаға жүк ағынының артуына әкелді.

Тәжікстандық әріптес Айжан Бейсеева көлік бағыттарының өзгеруі өңірдегі импорттық тауарлар бағасының өсуіне қалай және неге әсер еткенін түсіндіреді.

Лариса Кислякова, Орталық Азияның көлік-логистикалық әріптестігінің төрағасы

- Украинадағы қақтығыспен байланысты Ресейге қарсы санкциялар мен сауда мен есептеулерге шектеулерге байланысты көптеген компаниялар Ресейдің айналасында жүктерді жеткізудің балама жолдарын іздеуге мәжбүр болды. Бұл Қытайдың батысынан бастау алатын, Қазақстан, Каспий теңізі, Әзірбайжан, Грузия арқылы және одан әрі Еуропаға өтетін Транскаспий халықаралық көлік маршрутының (ТХТМ) танымалдылығының өсуіне әкелді. Логистиканы қайта реттеу және көлік қызметтеріне сұраныстың артуы логистикалық компаниялардың тасымалдары мен қызметтеріне бағаның өсуіне әкелді және нәтижесінде бұл Орталық Азия елдеріндегі түпкілікті импорттық тауарлар бағасының өсуіне әкелді. Бірақ жеткізу бағыттарының мұндай өзгеруі салаға инвестицияларды және жаңа маршруттарды дамытуды ынталандырады. Өңір елдерінің экономикасы мұның оң әсерін сезінуде және болашақта бұл үрдіс жалғасады.

Көлік маршруттарының ландшафты мен сауда жеткізілімдерінің шұғыл өзгеруіне байланысты тұтыну нарықтарындағы баға күйзелістері өткен нәрсе. Сарапшылар мемлекет пен бизнес үшін де, шағын кәсіпкерлер мен тұтынушылар үшін де ашылған айқын артықшылықтар мен мүмкіндіктерге назар аударуға кеңес береді, олар бірге азық-түлік, тұтыну тауарлары, машиналар мен күрделі жабдықтардың жаһандық жеткізу тізбегінің буындарын құрайды. Сонымен қатар, бұл тізімде интернет-дүкендерден онлайн тапсырыстардың үлесі тез өсуде.

Көлік-логистика саласының болашағы

Астана халықаралық қаржы орталығының (АХҚО) Талдамалық есебінің деректері бойынша соңғы 15 жылда Қазақстан 35 млрд. Көлік және логистикаға. Қазақстанда жүк тасымалдау көлемі 10 жылда 28% — ға-2014 жылғы 487 млрд. тонна-километрден 2023 жылы 621 млрд-қа дейін өсті. 2019 жылы пандемияға дейін көлік логистикасы 5,6 трлн теңгеге қызмет көрсетіп, ЖІӨ-нің 8% -. қамтамасыз етті. Үкімет Қазақстанның ЖІӨ-дегі көлік пен логистиканың үлесі 2025 жылға қарай 9% - ға дейін өседі деп болжап отыр. Салыстыру үшін: дамыған елдерде бұл көрсеткіш 13-14% жетеді.

АХҚО есебінде Қазақстан арқылы өтетін құрлықтық маршруттар арасында оның негізгі хабы ретінде Орта дәліз немесе ТМТМ деп аталатын Қазақстанның рөлі ерекше көзге түседі. "Транскаспий халықаралық көлік бағыты" Халықаралық қауымдастығы 2017 жылдың қаңтарында құрылды. Бүгінде ол 11 елдің 25 инфрақұрылымдық және логистикалық компанияларын біріктіріп, бүкіл маршрут бойынша логистикалық инфрақұрылымның синергиясын қалыптастырады. Дүниежүзілік банк 2030 жылға қарай Орталық Азия мен Кавказдың экономикалық өсуі есебінен осы бағыт бойынша жыл сайынғы тасымалдау көлемінің 11 млн тоннаға дейін үш есеге ұлғаюын болжап отыр.

Мұндай күшті болжамдар сарапшыларға қиял сияқты көрінбейді. Міне, жылдам өсудің пайдасына айтатын бір ғана мысал. Көлік министрлігінің мәліметтері бойынша Қытайдан Еуропаға контейнерлік жүктердің транзиті өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда өткен сегіз айда 20 есеге жуық өсті және 2023 жылдың 8 айында 1,1 мың ЖФЭ-ге қарсы 19,9 мың ЖФЭ (жиырма футтық баламасы) санына жетті.

Тимур Қожахметов, жеткізу тізбегін басқару саласындағы кеңесші:

— Қытай экономикасы бүкіл әлемде сұранысқа ие тұтыну тауарларын қолжетімді бағамен өндіру және экспорттау үшін жұмыс істейді. 2022 жылға дейін Қытайдан Еуропаға негізгі құрлық жүктері Ресей арқылы теміржол және автомобиль жолдары арқылы өтті. Санкциялар енгізілгеннен кейін бұл маршруттар жабылды. Үнді мұхиты арқылы Сингапур арқылы және одан әрі Суэц каналы арқылы Жерорта теңізіне жүктерді жеткізудің теңіз жолы ұзағырақ уақыт алады және жүктерді тасымалдау қымбатырақ. Осылайша, Қытай тауарларының баға тартымдылығы теңестіріледі. Сондықтан Қытай TMTM дамытуға мүдделі. Бір жағынан, бұл күрделі бағыт, өйткені ол мультимодальды, яғни контейнерлер мен жүктерді пойыздардан теңіз кемелеріне тиеу қажет, ал Ақтау мен Құрық порттарының инфрақұрылымының қуаты әзірге шектеулі. Паромдар негізінен Әзірбайжан болып табылады әзірге Каспийді аралап жүр және олар өсіп келе жатқан көлем үшін жеткіліксіз. Екінші жағынан, Транскаспий бағыты оңтүстік-шығыс Азия елдеріне, Африкаға, Таяу Шығысқа және Еуропаға Қытай тауарларын тез және арзан жеткізу үшін құрлық пен теңіз сауда жолдарын біріктіруді мақсат ететін "белдеу және жол" деп аталатын орта патшалықтың бастамасына өте органикалық түрде енеді.

"ТМТМ" қауымдастығының мәліметтері бойынша Ақтау және Құрық қазақстандық теңіз порттары арқылы айына орта есеппен 6 мыңға дейін жүк контейнері өтеді. Осы жылдың 8 айында Ақтау теңіз порты 18 125 жүк автокөлік құралын өңдеді (өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 26% - ға өсті). Бұл ретте өзбек автокөлік құралдарының ағыны 65 % - ға өсті. Қытайлық автотасымалдаушылар да биыл TMTM бағытын игере бастады. Бүгінде Құрық-Баку желісінде 10-ға дейін паром жұмыс істейді, оның ішінде вагондар мен автомашиналарды тасымалдайтын 6 әмбебап паром (паромдардың сыйымдылығы 28-54 вагон немесе 32-50 АТС).

Еуропалық Қайта Құру және даму банкі (ЕҚДБ) Орталық Азияның көлік инфрақұрылымын едәуір жақсарту және тұрақты байланыстарды қамтамасыз ету үшін қажетті инвестициялардың жалпы көлемін 18,5 млрд еуро деңгейінде бағалайды. Оған 33 инфрақұрылымдық жобаны дамыту кіреді. Қазақстан үшін құны 5,5 млрд еуро болатын 13 жоба анықталды.

Айжан Бейсеева, Орталық Азиядағы көлік және логистика бойынша сарапшы:

 – Шетелдік ойыншылардың маңызды көлік торабы ретінде аймаққа деген қызығушылығы бірнеше ірі бірлескен кәсіпорындардың құрылуымен расталады. Caspian integrated Maritime Solutios Ltd, "ҚазМұнайГаз" ҰК АҚ мен Abu Dhabi ports Group бірлескен кәсіпорны, Транскаспий мұнай тасымалдарын ұлғайту үшін мұнай танкерлерін сатып алған. Бұл KPMC Ltd., Қазақстанның көлік-логистикалық секторында Ақпараттық технологиялар саласында қызмет көрсету үшін құрылған "Қазақстан Темір Жолы "ҰК" АҚ (ҚТЖ) және PSA International (Сингапур) бірлескен кәсіпорны. Middle Corridor Multimodal Ltd-ді атап өтуге болады., ҚТЖ бірлескен кәсіпорны, "Әзірбайжан темір жолдары" ЖАҚ және "Грузин темір жолы" АҚ ТМТМ-де мультимодальды және көліктік-логистикалық қызметтер саласындағы үйлестірілген саясатты қамтамасыз ету және іске асыру үшін қолданылады.

Үлкен бәліш болса бірнеше бөлшекке бөл

Сарапшылар айтатын логистикалық индустрияның өркендеуінің тағы бір маңызды факторы – электрондық коммерцияның өсуі. Маркетплейстерде, әсіресе қазақстандықтарға жақсы таныс қытайлық Alibaba Express, TEMU, PinDuoDuo алаңдарында онлайн-сауданы дамыту логистикалық қызметтерге, әсіресе тауарларды түпкілікті тұтынушыға жеткізу саласында сұранысты ынталандырады.

Тимур Қожахметов, жеткізу тізбегін басқару саласындағы кеңесші:

- Егер Қазақстан Ресейге қосалқы санкциялық өнімдер экспорты өтетін қақпалардың біріне айналды десем, құпияны ашпаймын. Бір жарқын мысал, өткен жылдың қорытындысы бойынша Қазақстанда кір жуғыш машиналарды тұтынудың 40% - ға күрт өсуі тіркелді, бұл ретте ел халқы тек 3-4% - ға өсті. Осылайша, Қазақстанда сатып алынған кір жуғыш машиналар санкциялар мен енгізілген шектеулерге байланысты импорттық тұрмыстық техниканы сатып ала алмайтын ресейлік тұтынушылардың сұранысын қанағаттандыруға кетті. Олардың өздері оны қажетті көлемде шығармайды, сондықтан олар біздің аймақ арқылы әртүрлі тауарларды қайта экспорттау схемаларын қолданады. Сондықтан біз Шымкент тарапынан Алматыға кіре берісте А класты қоймалардың жаппай құрылысын көріп отырмыз.

Алматы – Астанаға және одан әрі Екатеринбург пен Омбыға Орталық Азиядан келетін ірі көлік хабы. Сондай-ақ, қытай мен Еуропадан Ресейге тауарларды тиеу және жөнелту жүріп жатыр. Сонымен қатар, тұтыну тауарларының үлкен көлемі — бұл ресейліктерді интернет-дүкендерде сатып алу, олар үшін ыңғайлы ғана емес, сонымен қатар әлемдік брендтердің киімдері мен аяқ киімдерін, үй тауарларын, гаджеттерді немесе тұрмыстық техниканы онлайн режимінде сатып алудың жалғыз мүмкіндігі болды. Ресейге қарсы санкциялар мен шектеулер ұзақ уақытқа созылады және бұл Ресейге жабдықтар, жабдықтар мен машиналар жеткізетін ірі және орта компанияларға ғана емес, сонымен қатар, мысалы, Алматы барахолкасында сауда жасайтын шағын жеке кәсіпкерлерге де ақша табуға мүмкіндік береді. Олар өз тауарларын Ресейге сол Wildberries қабылдау пункттері арқылы жібереді. Мен логистикада жұмыс істеймін және инвестициялық идеялар бермеймін, бірақ мен Ресей сияқты үлкен нарықтың қанағаттандырылмаған сұранысынан ақша табуды ескере отырып, танымал маркетплейсте тұтыну тауарларын сату үшін интернет — дүкен ашу өте нақты екенін көремін.

Сондай-ақ кеден бекеттері Қазақстанның Қытаймен шекарасында орналасқан. "Нұр Жолы" автомобиль өткізу пункті арқылы 266,5 мың АТС өтті. Өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда өткізу қабілеті 2 есеге артты.

"Қалжат" автомобиль өткізу пункті арқылы 2024 жылдың 8 айында 30 мыңға жуық автокөлік құралы өтті. Өткен жылдың осы кезеңімен салыстырғанда өткізу қабілеті 24% - ға өсті.

Елдің транзиттік әлеуетін дамыту және шектес елдермен тауар айналымын ұлғайту мақсатында Үкімет Қытай Халық Республикасымен, Өзбекстан Республикасымен және Түрікменстанмен шекарадағы өткізу пункттерін толыққанды жаңғыртуды бастады.

Модернизация Қазіргі заманғы талаптарға сәйкес келмейтін ескі инфрақұрылымды бұза отырып, жаңа өткізу пункттерін салуды қамтиды.

Модернизациямен қатар, кедендік бекеттерді бақылауды цифрландыру және орталықтандыру бойынша жұмыс жүргізілуде, ол Астана қаласында орналасқан, оған іргелес бақылау қызметтері, оның ішінде Шекара қызметі орналастырылады.

Өзгерістер өткізу пункттерінің инфрақұрылымын жақсартуға мүмкіндік береді, шекарадан ыңғайлы өту және мемлекеттік бақылау түрлерін сапалы жүргізу үшін барлық жағдайлар жасалады, өткізу қабілетін 6 есеге ұлғайтады және тауарларды өткізудің барлық циклін автоматтандыру арқылы шекарадан өту уақытын 30 минутқа дейін қысқартады.

"Қамшы" сілтейді

Қате тапсаңыз, қажетті бөлікті таңдап ctrl+enter басыңыз.

Пікір қалдыру

пікір